Contextrijke leeromgevingen
Leren wordt pas écht waardevol als het plaatsvindt in de context van de praktijk. Daarom ontwikkelt de Beeldcoalitie contextrijke leeromgevingen in de vorm van labs: plekken en projecten waar studenten, docenten en professionals samen werken aan echte uitdagingen uit het werkveld.
In deze labs – gebouwd rond de principes van design thinking en learning on the job – leren studenten door te doen, samen met professionals. Ze onderzoeken, experimenteren en innoveren terwijl ze werken aan vaardigheden als samenwerken, probleemoplossend denken, creativiteit en technische expertise. Bedrijven brengen praktijkgerichte uitdagingen, expertise en middelen in, terwijl onderwijsinstellingen zorgen voor begeleiding en verdieping. Zo ontstaat een dynamische leeromgeving waarin talent groeit en ruimte ontstaat voor innovatie.
Bijkomend voordeel is dat studenten al vroeg in hun opleiding kennismaken met de praktijk, waardoor beroepsperspectieven duidelijk worden. Doordat de kennis en ervaring uit de praktijk een actieve rol speelt in de contextrijke leeromgevingen, zorgen we voor een betere aansluiting tussen onderwijs en werkveld.
Contactpersoon
Bijbehorende projecten
Praktische leerlijn Podiumtechniek
De vraag naar goed opgeleide podium- en eventtechnici is groot, terwijl de instroom vanuit opleidingen achterblijft. Er komen te weinig nieuwe technici op de arbeidsmarkt, en de kennis en vaardigheden van afgestudeerden sluiten niet altijd aan bij wat het werkveld nodig heeft. Om die kloof te verkleinen, werken onderwijsinstellingen en professionals uit de sector samen…
MBO kei-lied
Elk jaar wordt tijdens de KEI-week een officieel KEI-lied gekozen, traditioneel afkomstig van hbo-studenten en studieverenigingen. Maar hoe mooi zou het zijn als er in 2026 (ook) een mbo KEI-lied klinkt? Een nummer dat de trots, creativiteit en energie van mbo-studenten laat horen én zien. Mbo-studenten, individueel of met hun band, worden uitgenodigd om hun…
